Düzce Üniversitesi Anaokulu Yeni Dönem Kayıtları Başladı

Ağu 20

Üniversitemiz Okul Öncesi Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Anaokulu kayıt dönemi 24 Ağustos-15 Eylül 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir.

Anaokulumuzun aylık ücreti yemek de dahil olmak üzere 600 TL’dir. Üniversitemiz akademik ve idari personeline yüzde yirmi personel indirimi uygulanacak olup kardeş indirimi de yüzde on olarak yansıtılacaktır. Öğrencilerimizin rahatlık ve konforunu sağlamak için bedeli karşılığında servis hizmeti verilecektir. 

3-6 yaş grubunda Dünyanın en başarılı eğitim sistemi “Montessori” Düzce’de ilk kez Üniversitemiz Anaokulu’nda uygulanacaktır.

Montessori eğitimin temeli, her çocuğun bireysel bir kişiliği, kendine özgü bir gelişim kapasitesi ve ivmesi olduğu prensibine dayanmaktadır. Montessori eğitiminde amaç, bilgiyi ezberden çıkartıp somutlaştırılmış ve gerçek yaşamla bütünleştirilmiş şekilde uygun yöntem ve materyallerle öğrenmeyi sağlamaktır. Bu eğitim sayesinde çocukların toplumsal ve duyusal gelişimleri desteklenerek çevrelerine, kendilerine saygı duyan, sorumluluklarının bilincine varan, toplumla uyum içinde yaşamlarını sürdürebilen bireyler olmaları amaçlanmaktadır. Çocukların fiziksel özellikleri göz önünde bulundurularak tasarlanan, gerçek yaşamda da kullanılan materyaller basitten karmaşığa, somuttan soyuta aşamalı bir biçimde düzenlenerek, çocukların erişebileceği yerlerde, özel dolaplarında ve raflarında yer alacaktır.

 Ayrıntılı bilgiye http://www.anaokulu.duzce.edu.tr/ adresinden ulaşabilirsiniz.

Düzce Üniversitesi Anaokulu Montessori Eğitimi İle Düzce'de Bir İlk!

Üniversitemiz Okul Öncesi Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezine bağlı Anaokulunda 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı içerisinde Montessori Eğitimi Düzce’de ilk kez uygulanacak.

Okul öncesi ve ilköğretim döneminde uygulanan Montessori eğitimi hakkında bilgi veren Okul Öncesi Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü Yrd. Doç. Dr. Özge Pınarcık, “Günümüzde Montessori yaklaşımı birçok ülkede okul öncesinde ve ilköğretimde eğitim modeli olarak uygulanmaktadır. Montessori yaklaşımının temeli bireysel eğitime dayanır. Yetişkinin çocuğun gelişim sürecinde yapabileceği tek şey çocuğun önündeki engelleri kaldırmak ve onun ihtiyaçlarını karşılamaktır. Bu yaklaşımda her çocuğun kendine özgü bir birey olduğu ve kendi kapasitesi doğrultusunda öğrenebildiği kabul edilir. Çocuklara araştırma, deneme, hatalar yapma ve bunları kendi kendilerine düzeltebilmeleri için fırsatlar tanınmalıdır. Eğitim çocuğun sahip olabileceği deneyimleri zenginleştirme ve tecrübelerini ilerletme yönünde olanaklar sunulmasıyla mümkün olabilir.” diye belirtti.

Montessori eğitiminin içeriğinden ve öğrencilere sağlayacağı avantajlardan bahseden Yrd. Doç. Dr. Pınarcık, öğretilecek olan bilgilerin, çocukların anlayabileceği düzeyde somutlaştırılıp ezber kaygısı olmadan öğrenebilmeleri için de bir takım yöntem ve materyallerle sunulacağının altını çizdi. Farklı duyu organları ve materyallerin çeşitli özelliklerini keşfederek öğrenmeleri için çocuklara özgür ve rahatlatıcı bir ortam sunulacağının ifade etti.

Montessori yaklaşımında gerçeklik ve doğallık kavramlarının büyük önem taşıdığını vurgulayan Öğretim Üyemiz, Montessori eğitiminin farklılıklarından bahsetti. Yrd. Doç. Dr. Özge Pınarcık, “Çocuklar öğrenmeyi kendisi öğrenir ve iç-disiplini gelişir. Eğitim kişinin kendi becerilerine ve hızına göre belirlenir yani kişiye özeldir. Çocuk ilgisi doğrultusunda çalışabilir ve soyut kavramlar somut olarak sunulur. Çocuk öğrenme süresini kendi belirler ve çalışmalarını kendisi değerlendirmeye teşvik edilir. Öğretim araçları çocuğun birden fazla duyusuna aynı anda hitap ederken montessori öğretmeni sayesinde araçlarla çalışan çocuklar gözlemlenerek ilerleme seviyeleri ölçebilir.” diyerek sözlerini sonlandırdı.