Akçakoca’da II. Gelişim Zirvesi Etkinliği Gerçekleştirildi

Mar 29

Üniversitemizin 10. Yıl Etkinlikleri kapsamında düzenlenen II. Gelişim Zirvesi Etkinliği, Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Üniversitemiz Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu tarafından düzenlenen panele; Yüksekokulumuz yönetimi,  öğretim üyelerimiz, öğrencilerimiz ve basın mensupları katıldı.

Panel, İTÜ Geliştirme Vakfı Okulları Kültürel A.Ş. İnsan Kaynakları Müdürü Mahmut Özgün’ün “Yeni Bir Hayata, Yeni Bir Mülakata Hazırlık” başlıklı sunumuyla başladı. İyi bir CV hazırlamak için öncelikli koşulun sosyal hayat ile irtibatı kuvvetlendirmek ve akademik alanda kendini yetiştirmek olduğunu ifade eden Özgün, CV oluşturulması sürecinde tecrübe altyapısının okul yıllarında gerçekleşmesi gerektiğini söyledi. İş hayatının; akademik başarılarının yanında, kişiler arası ilişkilerde de başarılı olan bireylere öncelik tanıdığını ifade eden Özgün, mülakat süreci öncesinde kitap okumanın ve iş tecrübelerinin önemine vurgu yaptı.

Program, 3. Göz Danışmanlık Firmasının Kurucusu, Ekonomi ve Yönetim Danışmanı Hikmet Baydar’ın “Turizm Sektöründe Sermaye Olarak İnsan Kalitesi ve Gelişimi” adlı sunumuyla devam etti. Özel sektörü yarışmacı, zorlayıcı, stresli ve getirisi yüksek bir alan olarak nitelendiren Hikmet Baydar, kişilerin bu süreçteki azminin ve kararlılığının iş başarısını büyük ölçüde etkilediğini belirterek çalışılması planlanan alan ve literatür hâkimliğinin bu süreci daha sağlam temeller üzerine oturttuğunu söyledi.

Turizm sektörünün hizmet sektörleri arasında yoğun emek harcanan bir alan olduğunu ifade eden Baydar, iş yaşamında devamlılığın yakalanabilmesi için kararlılığın, tutarlılığın ve çaba harcamanın önemli olduğu belitti. Staj yapılan kurumla bağlantıların sıkı ve sürekli olmasının önemine dikkat çeken Hikmet Baydar, ısrarcı ve dirayetli olanların daha başarılı olduklarının gözlemlendiğini dile getirdi.

Bazı başarıların ancak başarısızlık yaşandığında kazanılabileceğini belirten Baydar; yaşanılacak zorlu süreçler karşısında yılmadan, usanmadan çalışılması gerektiğini ve en güzel başarıların da yenilgiler sonrasında elde edildiğini vurguladı. Birçok siyasi ve ekonomi yöneticisine danışmanlık yaptığını söyleyen Baydar, inancın ve çabanın mutlaka karşılığının alındığına şahit olduğunu fakat bu başarıların inanılan doğrulardan taviz vermeden ilerleyerek gerçekleştiğini sözlerine ekledi.

Hikmet Baydar’ın ardından Türkiye Gelişim Merkezi (TÜGEM) Platformu Başkanı Raşit Yemişen, “İş Hayatına Geçiş İçin Etkin Stratejiler” konulu bir konuşma gerçekleştirdi. Stratejik planlamanın kariyer gelişimi açısından önemine değinen Raşit Yemişen, kişisel özelliklerin iş hayatına farklılık ve değer kattığını belirterek çalışılması düşünülen kurum ile kişinin kariyer planlamasının uyumlu olmasına dikkat çekti. İş başvurusu yapılması planlanan kurumun araştırılmasının faydalı olacağını söyleyen Yemişen, kurumun beklentileriyle kişinin beklentilerinin asgari düzeyde uyuşmasının gerektiğinin altını çizdi.

Panelin kapanış konuşmasını gerçekleştiren Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Müdürü Doç. Dr. Zafer Akbaş, panelin hazırlanması sürecinde büyük emekleri olan Genç Organizatörler Topluluğuna, Topluluğun danışmanlığını yapan Yrd. Doç. Dr. Süleyman Ağraş’a, Yüksekokul personelimize, panele katılım sağlayan öğrencilerimize, basın mensuplarına ve misafirlere teşekkür etti.

Katılımcıların sertifika almaya hak kazandığı panel, davetli konuşmacılara teşekkür belgelerinin  takdimi ile son buldu.