Turizm Fakülteleri ve Yüksekokullarında Akademisyen Olma Süreci Paylaşıldı

May 11

Üniversitemiz Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu tarafından düzenlenen “Turizm Fakülteleri ve Yüksekokullarında Akademisyen Olma Süreci-Tecrübe Paylaşımı” başlıklı panel, Yüksekokulumuz Konferans Salonu’nda gerçekleştirildi.

Üniversitemizin 10. Yıl Etkinlikleri kapsamında düzenlenen programa; Yüksekokul Yönetimimiz, öğretim üyelerimiz ve öğrencilerimiz katıldı.

Programa konuşmacı olarak katılan Üniversitemiz Akçakoca Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu Öğretim Üyesi Doç. Dr. Muammer Mesci ve Öğr. Gör. Emrah Öztürk; Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK)ve Üniversitelerin personel yapısı hakkındaki genel bilgileri katılımcılara aktararak akademik kadrolara başvuru kriterleri, başvuru süreci ve sonrası ile ilgili paylaşımlarda bulundu.

Turizm Fakültelerinin ve Yüksekokullarının yetişmiş akademik personele ihtiyacı olduğunu belirten Doç. Dr. Muammer Mesci, Yüksekokul olarak Yüksek Lisans programımızın bu hedefle açıldığını söyledi. Lisansüstü eğitimini tamamlamış kişilerin özel sektörde danışman olarak çalışma imkânı bulduğunu ifade eden Doç. Dr. Mesci,  üniversitelerde de akademik kadrolara yerleşmelerinin daha kolay olduğuna dikkat çekti.

Programın bir diğer konuşmacısı Öğr. Gör. Emrah Öztürk ALES ve Yabancı Dil Sınavlarının, akademik personel başvuruları ve lisansüstü eğitim başvurusunda gerekli olduğunu dile getirerek öğrencilerimizin bu iki sınava iyi hazırlanmaları noktasında tavsiyelerde bulundu.

Soru-cevap şeklinde devam eden ve öğrencilerimizin yoğun ilgi gösterdiği panelin sonunda, panelistlerimize, sosyal sorumluluk projelerinde görev alan; öğretim elemanlarımıza ve öğrencilerimize teşekkür belgesi takdim edildi.