7.06.2022

İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü 2.Sınıf Öğrencilerinden Matematik Eğitimine Destek

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü 2.sınıf öğrencilerinden Matematik Eğitimine Destek

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü 2.sınıf öğrencileri tarafından ilimiz Şükran-Sedat Şenkardeşler Ortaokulu’nda Matematik Koridoru oluşturuldu ve matematik dersi akademik başarısı düşük öğrencilere bire bir matematik eğitimi verildi.

Proje kapsamında, Üniversitemiz Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Anabilim Dalı öğretmen adayları tarafından ders müfredatı da dikkate alınarak Şükran-Sedat Şenkardeşler Ortaokulu’nun koridoruna çeşitli formüller, geometrik şekiller çizildi, kitaplık oluşturuldu ve öğrencilere bire bir matematik eğitimi verildi.  

Üniversitemiz Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Bölümü Sayın Dr. Öğr. Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ projeyle ilgili olarak şunları söyledi: “Malumumuz, geçtiğimiz aylarda Millî Eğitim Bakanlığımız, matematik dersinin öğrenimini kolaylaştıracak hem de öğrencilerin bu dersi sevmelerini sağlayacak, günlük yaşama uyarlayacak bir proje için harekete geçti, bir seferberlik başlattı. Bu çerçevede biz de öğretmen adaylarımızla birlikte Düzce merkezde yer alan Şükran Sedat Şenkardeşler Ortaokulu öğrencilerinin matematik eğitimlerine katkı sunmak amacıyla;  başta matematiği sevdirmek, öğrencilerin algı ve dikkatlerini açık tutmak, matematikle ilgili önyargılarını, korkularını, kaygılarını minimize etmek, somutlaştırmanın öğrenmeye kolaylaştırıcı etkisinden yararlanmak amacıyla böyle bir koridorun oluşumuna ve bire bir matematik eğitimine destek vermeye çalıştık. Öğretmen adaylarımız bu çalışmalarıyla hem öğrencilerin akademik, bilişsel, yönden gelişimlerini desteklediler, hem de hizmet öncesi eğitimleri sırasında farklı yönlerini geliştirme imkanı buldular” dedi.  

Şükrü Sedat Şenkardeşler Ortaokulu Müdürü Muhammet SELÇUK ise yaptığı açıklamada; “faaliyetler kapsamında okulumuzun bir koridoru Matematik Koridoru olarak dizayn edildi. Matematik koridorumuz çeşitli geometrik şekiller, formüller, kavram haritaları ile donatıldı. Pandemi süreci boyunca okuldan uzak kalan öğrencilerimizin matematik dersindeki eksik kazanımlarının telafisi adına birçok öğrencimizle bireysel çalışmalar yapıldı. Özellikle yapılan bu telafi eğitimi çalışmaları ile öğrencilerimizin sınıflarındaki diğer arkadaşları ile olan seviye farklılıkları ortadan kaldırılarak daha uyumlu ve daha verimli yol almaları sağlandı. Yapılan bu çalışmalar öğrencilerimizin matematiğe olan ilgilerinin artmasına ve öğrendikleri bilgilerinin taze kalmasına kuşkusuz katkı sağlayacaktır. Bu anlamlı projeden dolayı Dr. Öğretim Üyesi Ömer Seyfettin SEVİNÇ ve öğrencilerine teşekkürlerimi sunarım.” dedi.

Matematik Öğretmeni Şeyda SOYLU da; “öğretmen arkadaşlarım hem okulumuzun koridoruna renk kattılar hem de öğrencilerle bire bir ilgilenerek öğrencilerin matematik dersine olan ilgilerini daha da arttırdılar. Süreç boyunca teneffüslerde öğrenciler, öğretmenlerini izleyerek yaptıkları çalışmalar hakkında bilgi aldılar. Ve hevesle bizim o konulara ne zaman geçeceğimizi sordular. Kısaca öğretmen arkadaşlarım matematik dersi adına okulumuzda güzel bir hava esmesini sağladılar. Meslektaşlarımın hepsine Şükran Sedat Şenkardeşler Ortaokulu olarak teşekkür ederiz. Dilerim buradaki çalışmalarınız gelecekteki öğrencileriniz için size yol gösterici olsun.” diyerek sözlerini tamamladı.

Öğrencilerimizin etkinliklerindeki görsellere ulaşmak için TIKLAYINIZ.