Bilgi İşlem Daire Başkanlığı

EBYS (Elektronik Belge Yönetim Sistemi)

Ebys sistemine giriş yapabilmek için;

http://ebys.duzce.edu.tr/enVision/Login.aspx adresinden giriş yapabilirsiniz.

EBYS'de 23.10.2020 tarihinde yapılan güncelleme işlemi sonrasında kullanıcıların uygulaması gereken işlemler hakkında bilgilendirme dökümanı için tıklayınız

İnternet explorer (8,9 sürümleri ) sahip tarayıcıdan sisteme giriş yaparken;

ie uyumluluk görünümü

İnternet explorerdan sisteme giriş yaparken kullanıcı adı ve şifre girilmeden önce uyumluluk görünümü ikonuna (yukarıdaki resimdeki kırmızı ikon) tıklanılıp ardından kullanıcı adı ve şifre girilerek sisteme giriş yapılmalıdır.

Kırmızı ile seçili ikon görünmüyorsa aşağıdaki işlemleri gerçekleştirmelidir

yada 

“ Araçlar “ sekmesinden “ Uyumluluk Görünümü Ayarları “ tıklanır. 

açılan pencerede ekle butonuna basılır

01.10.2013 itibari ile ebys yazılımını kullanmaya başlayacak olan birimler ;

  • Bilgi İşlem Daire Başkanlığı
  • Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı
  • Hukuk Müşavirliği
  • Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
  • Mühendislik Fakültesi

Sisteminizde Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) çalışabilmesi için sisteminizde Java Yüklü Olması Gerekmektedir;

Bilgisayarınızın işletim sistemine göre aşağıdaki java ve web twain linklerine tıklayarak dosyaları indirdikten sonra sıkıştırılmış dosyaları açıp exe dosyalarını çalıştırıp kurmanız gerekmektedir.

Windows7, Vista, Windows8 kullanıcılarının bu dosyaları yönetici olarak çalıştır diyerek kurulum yapmaları gerekmektedir.

 Yeni Dosyalar

32 Bit İşletim Sistemi İçin

Java

Web Twain

64 Bit İşletim Sistemi İçin
Hem 32 hem de 64 bit java yazılımının kurulması gerekmektedir

Java

Web Twain

*** Java Güncel Sürüm İndirme Linkleri için tıklayınız. (64 bit işletim sistemine sahip bilgisayarlar için hem 32 hem 64 bit java sürümlerinin kurulması gerekmektedir.)

 7.60 Dosyalar

32 Bit İşletim Sistemi İçin

Java

64 Bit İşletim Sistemi İçin

Java

Google Chrome imza eklentisi için tıklayınız.

 7.65 Dosyalar

32 Bit İşletim Sistemi İçin

Java

E-İmza Kullanacak Olan Kullanıcılar ;

Windows işletim sistemine sahip bilgisayarlarda e-imza kullanacak olan kullanıcıların kart okuyucu ve kartının driverlarını e-imza atacakları bilgisayarın işletim sistemlerinin türüne göre aşağıdaki tablodan uygun driverları indirip kurulumunu yapmaları gerekmektedir.

 

Kart okuyucu (ACS 38T USB – Beyaz)

Akıllı kart (AKİS Akıllı Kart )driver

Driver

Kurulum Kılavuzu

Driver

Kurulum Kılavuzu

       32 Bit

       64 Bit

*** MAC İşletim sistemine sahip bilgisayarlarda, EBYS'de e-imza atılabilmesi için MAC EBYS E-imza dökümanda belirtilen işlemlerin uygulanması gerekmektedir.

EBYS'de imzalama işleminde bazı kullanıcıların aldığı "Cannot encode tr.go.tubitak.uekae.esya.asn.cms.signeddata@1" hatasına çözüm olarak ;

Kamusm tarafından 15.02.2021 tarihinden itibaren üretilmiş olan elektronik imza sahiplerinin e-imza driverlarının en güncel sürüm olması gerekmektedir, aksi takdirde e-imza işlemi esnasında hata alınabilmektedir. İlgili en güncel driverlara erişim Kamu Sertifikasyon Merkezi'nin web sayfasında sürücü menüsünden erişilecek sayfadan indirilip e-imza kullanılmak istenen bilgisayarlara kurulabilir. 

İmza atma işleminin gerçekleştirildiği kullanıcı bilgisayarında .sertifikadeposu  klasörü (ilgili klasör bilgisayarda işletim sisteminin klasörünün bulunduğu diskte kullanıcılar klasörü altında sisteme giriş yapılan kullanıcı ismini içeren klasörün içerisinde yer almaktadır, bu sebeple klasörün bulunduğu konum bilgisayarın işletim sisteminin kurulu olduğu diskin ismi ve bilgisayarda oturum açılan kullanıcı adına göre değişmekle birlikte, yaygın olarak C:\Users\BilgisayarKullanıcıAdı\sertifikadeposu ismi ile erişilebilir) bulunmaktadır.  Bu klasör içerisinde bulunan txt ve svt dosyalarının silinmesi ve linkte  yer alan dosyanın bu klasöre yapıştırılması gerekmektedir. Silme işleminin ardından EBYS'den sistemden çıkış yapıp, tekrar imzala butonuna tıklandığında sorun çözülmekte ve imza atılabilmektedir.

 

Evrakların Elektronik Olarak İmzalandığını Doğrulamak İçin ;

Evrakları doğrulatabilmek için evrakın alt kısmında yer alan doğrulama linkine yada barkodu okutarak ,açılan doğrulama sayfasında barkod no alanına evrakın en alt kısmında yer alan baranda yer alan otomatik olarak üretilmiş  doğrulama kodunu girip ara butonuna basılmalıdır.