Yönergemiz

DÜZCE ÜNİVERSİTESİ

SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ

 YÖNERGESİ

 

BİRİNCİ BÖLÜM

Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç

MADDE 1- (1) Bu Yönergenin amacı, Düzce Üniversitesi’ne bağlı olarak kurulan Sürdürülebilirlik ve İklim Değişikliği Koordinatörlüğü’nün amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

Kapsam

MADDE 2- (1) Bu Yönerge, Düzce Üniversitesi Sürdürülebilirlik ve İklim Değişikliği Koordinatörlüğü’nün amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak

MADDE 3- (1) Bu Yönerge, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü maddesi ile Paris İklim Anlaşması ve Avrupa Yeşil Mutabakatı doğrultusunda hazırlanan Yeşil Mutabakat Eylem Planı hüküm ve esaslarına dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar

MADDE 4- (1) Bu Yönergede geçen;

a) Koordinasyon Kurulu: Koordinatörlük Koordinasyon Kurulunu,

b) Koordinatörlük: Düzce Üniversitesi Sürdürülebilirlik ve İklim Değişikliği Koordinatörlüğünü,

c) Koordinatör: Düzce Üniversitesi Sürdürülebilirlik ve İklim Değişikliği Koordinatörünü,

ç) Rektör: Düzce Üniversitesi Rektörünü,

d) Üniversite: Düzce Üniversitesini,

ifade eder.

 

İKİNCİ BÖLÜM

Koordinatörlüğün Amacı ve Faaliyet Alanları

Koordinatörlüğün amacı

MADDE 5- (1) Üniversite bünyesinde sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konularında strateji ve politikalar geliştirmek, bireylere, topluma ve kuruma sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği ile ilgili farkındalık oluşturmak, sürdürülebilirlik ve iklim değişikliğine yönelik planlanma, yürütme ve değerlendirme süreçlerinde danışmanlık yapmak ve destek vermektir.

Koordinatörlüğün faaliyet alanları

MADDE 6- (1) Koordinatörlük, Rektör’ün belirleyeceği Rektör Yardımcısına bağlı olarak görev yapar. Koordinatörlük, bu yönergenin 5 inci maddesinde belirtilen amaçları gerçekleştirmek üzere aşağıdaki faaliyetlerde bulunur;

a) Sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği ile ilgili faaliyetleri ve çalışmaları desteklemek,

b) Sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konularında çalışan yurtiçi ve yurtdışı kamu ve özel kuruluşlar ile iş birliği yapmak ve akademik organizasyonlara dahil olmak,

c) Sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konuları ile ilgili ekonomik, sosyal ve çevresel yeni yaklaşımları araştırmak ve Üniversitenin bu kapsamdaki süreçlerini geliştirmek, koordinatörlük stratejilerinin ve politikalarının güncellenmesini sağlamak,

ç) Kaynak kullanım bilincini geliştirmeye, kaynak savurganlığını önlemeye, azaltmaya ve kaynakların sürdürülebilir kullanımını artırmaya yönelik çalışmalar yapmak, bu yönde yeni yöntem ve teknikleri araştırmak,

d) Koordinatörlüğün faaliyet alanlarına ilişkin konferans, kongre ve bilimsel toplantılar, çalıştaylar ve eğitim faaliyetleri düzenlemek,

e) Sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konularında bilimsel görüş vermek, rapor hazırlamak ve toplumdaki ilgi ve farkındalığı artıracak çalışmalar yapmak,

f) Koordinatörlüğün amacı doğrultusunda Rektörlüğe sunulmak üzere rapor hazırlamak,

g) Sürdürülebilirlik uygulamalarına yönelik çalışmalar yapmak ve önerilerde bulunmak,

ğ) Koordinatörlüğün faaliyetleri kapsamında iç ve dış paydaşlarla iş birliği yapmak ve bu iş birliğinin etkilerini değerlendirmek,

h) Koordinatörlüğün faaliyet alanı ile ilgili konularda birimlere danışmanlık hizmeti vermek,

ı) Koordinatörlüğün amaçlarına uygun diğer çalışmaları yapmak.

 

ÜÇÜNCÜ BÖLÜM

Koordinatörlüğün Yönetim Organları ve Görevleri

Koordinatörlüğün yönetim organları

MADDE 7- (1) Koordinatörlüğün yönetim organları şunlardır:

a) İklim Değişikliği ve Sürdürülebilir Kalkınma Koordinatörü.

b) İklim Değişikliği ve Sürdürülebilir Kalkınma Koordinasyon Kurulu.

c) Çalışma Birimleri.

Koordinatör

MADDE 8- (1) Koordinatör, Koordinatörlüğün faaliyet alanı ile ilgili araştırma, geliştirme ve uygulama deneyimi bulunan öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıllığına görevlendirilir. Görev süresi sona eren Koordinatör tekrar görevlendirilebilir. Koordinatörün altı aydan fazla görevinin başında bulunamayacağı durumlarda görevi sona erer.

(2) Koordinatör, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak üzere Üniversitenin aylıklı öğretim elemanları arasından en fazla iki kişiyi koordinatör yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere Rektörün onayına sunar.

(3) Koordinatörün görevi sona erdiğinde koordinatör yardımcılarının görevi de sona erer.

(4) Koordinatör, görevi başında olmadığı zaman koordinatör yardımcılarından birini vekil bırakır. Rektör, gerekli görmesi halinde görev süresi sona ermeden Koordinatör ve Koordinatör yardımcılarını görevden alabilir.

Koordinatörün görevleri

MADDE 9- (1) Koordinatörün görevleri şunlardır:

a) Koordinatörlüğü temsil etmek ve Koordinatörlük yönergesinde belirlenen amaçları gerçekleştirecek görevleri yürütmek.

b) Koordinatörlük yönergesinde belirlenen amaçları gerçekleştirecek görevleri yürütmek.

c) Koordinatörlüğün idari işlerini yürütmek, gerekli koordinasyon ve denetimi sağlamak.

Koordinasyon Kurulu

MADDE 10- (1) Koordinasyon Kurulu; Koordinatör yardımcıları ile Koordinatörlüğün kuruluş amacına uygun bilim dallarında görev yapan öğretim elamanları arasından Koordinatörün önerisi ve Rektörün onayı ile görevlendirilen kişilerden oluşur.

(2) Koordinasyon Kurulu üyelerin görev süresi üç yıldır. Görev süresi dolan üyeler yeniden görevlendirilebilir. Süresi bitmeden ayrılan üyelerin yerine, aynı usulle yenileri görevlendirilir.

(3) Koordinasyon Kurulu, koordinatörün daveti üzerine en az ayda bir toplanır, gerekli durumlarda daha sık olmak üzere, üyelerin salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.

Koordinasyon Kurulunun görevleri

MADDE 11- (1) Koordinasyon Kurulunun görevleri şunlardır:

a) Koordinatörlüğün çalışmalarıyla ilgili plan ve programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak,

b) Koordinatörlük bünyesinde kurulan birimlerde görev alan personelin eğitim, uygulama, araştırma, danışmanlık konularındaki isteklerini değerlendirip karara bağlamak,

c) Gerekli hallerde Koordinatörlüğün faaliyetleri ile ilgili çalışma grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek,

ç) Yurtiçi ve yurtdışındaki kamu ve özel kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve usullerini belirlemek,

d) Koordinatörlüğün her faaliyet dönemi sonunda hazırlayacağı faaliyet raporlarının düzenlenmesine ilişkin esasları tespit etmek ve sunulan raporu değerlendirmek,

e) Bir sonraki döneme ait çalışma programı esaslarını tespit etmek,

f) Eğitim programları ile bu programlar sonunda katılım, sertifika, başarı belgesi ve benzeri belgelerin verilme koşullarını Senatoya önermek,

g) Mevzuatın gerektirdiği, Koordinatörlüğün önerdiği ve ilgili birimlerin onayladığı diğer görevleri yerine getirmek.

Çalışma Birimleri ve Görevleri

MADDE 12- (1) Koordinatörlüğün çalışma alanları ile ilgili faaliyetlerin verimliliğini ve etkinliğini artırmak üzere eğitim, danışmanlık, proje, saha araştırmaları gibi geçici veya sürekli birimler oluşturulabilir. Çalışma birimleri, çalışma birimi başkanı veya bir Koordinasyon Kurulu üyesi sorumluluğunda çalışmaları planlamak ve yürütmek üzere görevlendirilen Üniversitedeki ilgili personelden oluşur.

(2) Çalışma Birimleri Koordinatörlüğün teklifi ve Rektörün onayıyla kurulur. Birimler, ilgili çalışma birimi başkanı veya Koordinatörün önerisi üzerine Rektör tarafından görevlendirilen kişi başkanlığında toplanır ve yapılan çalışmalarla ilgili olarak Koordinatöre önerilerde bulunur. Çalışma birimlerindeki elemanlar ilgili birimin amiri ile iş birliği yapılarak Koordinasyon Kurulunca öngörülen süreler için Rektör tarafından görevlendirilir. Koordinatör, çalışma birimlerinin faaliyetlerini izler ve denetler. Görev süresi dolan çalışma birimi elemanının görev süresi Koordinasyon Kurulu’nun önerisi ile Rektör tarafından uzatılır.

 

DÖRDÜNCÜ BÖLÜM

Çeşitli ve Son Hükümler

Yürürlük

MADDE 13- (1) Bu Yönerge yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

Yürütme

MADDE 14- (1) Bu Yönerge hükümlerini Düzce Üniversitesi Rektörü yürütür.